joi, 8 septembrie 2011

Amintiri


Imi amintesc de tine scumpa mea bunica, imi amintesc cum faceai sambata aluat pentru branzoici si colaci cu nuca, cum imi gaseam de lucru prin casa sa ciugulesc din aluatul dulce pus de tine sub paturi in pat; imi amintesc cum te trezeai cu noaptea-n cap sa dai de mancare la animale, sa ne gatesti noua, apoi mergeai la muncile campului si seara tot aveai putere sa ai grija de toti. Bunico, eu nu fac mai nimic toata ziua la munca dar seara ma trantesc in pat la televizor rupta de oboseala. Cum aveai atata putere sa le faci pe toate?
Imi amintesc cum ascundeai borcanul de miere de mine si eu il cautam fara incetare si te rugam sa-mi spui unde este; imi amintesc cum faceai plapuma in curtea casei, intindeai suportul si cu mainile tale faceai plapume umplute cu lana... azi, buni draga, nu mai sunt umplute cu lana, sunt cu material sintetic facute in serie, nu mai sunt cusaturile acelea trudite de degetele tale.
Imi amintesc cum aveai grija de mine, cum aveam si eu o sapa mica si ma tineai pe langa tine prin gradina; imi amintesc gustul proaspat de rosii din gradina ta...
Imi amintesc cum ma aduceai seara acasa de la vecini, cum imi spuneai povesti reale din copilaria ta... Cum stateai serile pe pod cu vecinele si ma agatzam de fusta ta fara sa scot un cuvant ca sa pot sa ascult ce povesteati.
Imi amintesc cat ai fost de puternica sa faci tot ce trebuia, poate mai mult decat trebuia. Cum mergeam de la tine cu plasele pline cu de toate.
Bunico, prima amintire din viata mea e legata de tine, imi amintesc cum erai imbracata in negru, in mana aveai o batista alba si plangeai pentru ca tocmai ce-mi cazuse firezul pe mana.
Si totusi, in ultimii ani din viata ta ai cazut la pat, lipsita de orice putere de viata. Imi pare rau ca, dupa ce m-ai crescut nu am mai venit la tine, ca, bolnava fiind, nu-mi doream sa te vad suferind...
Azi buni, azi ar fi fost ziua ta si as vrea atat de mult sa te mai vad o clipa doar...sa-ti vad zambetul, privirea insenitata pe care o aveai cand veneam in vizita la tine...
Te-ai nascut in zi de sarbatoare si la fel ne-ai parasit in zi de sarbatoare si cu toate astea viata ta a fost atat de grea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu